Jose Luis Rendueles, poeta de Asturias, lector


Playa de El Saler, Valencia
José Luis Rendueles (Gijón, 1972), uno de los lectores que se asoma a este blog, es poeta. Empezó publicando en castellano pero en los últimos años se ha decantado por crear en lengua asturiana. Basta leer alguno de los poemas que recoge en Alcordanza para entender qué busca Rendueles y adónde le lleva su lengua materna.

Sobre su biografía, la Wikipedia explica tan poco, pero tan significativo, como esto: “Fue uno de los fundadores del grupo poético Cartafueyu, y también el editor del fanzine Parsifal, dedicado a la literatura fantástica, entre 1990 y 1995, en el que publicarían sus primeros relatos gente como Ricardo Menéndez Salmón, Félix J. Palma o Rodolfo Martinez.” Contiene mucha más información sobre José Luis Rendueles su blog y sus intervenciones enigmáticas en Facebook.

Me ha enviado su poemario Ultrajes (1999). Pronto habrá por aquí un apunte.
Como tenía curiosidad por leer La mentira, le envié un ejemplar que rondaba por algún estante. Me alegró que le gustara.
Esto escribió el 15 de este mes en su blog La paciencia del caracol: Collecha d’abluques diarios

Toi lleendo un llibru d’esos que van “na busca de la escelencia”

La prosa ye impecable, talmente paez que l’autor ye un funambulista que salta d’una imaxe a otra, ensin rede debaxo. Y hai vegaes nes qu’hasta eso-y paez poco y da un saltu mortal pel medio. Tien valor, cuando debaxo nun hai nada.

Y a min qu’estos llibros con tanta pirotecnia échenme un poco p’atrás, que los que más me presten son esos nos que la hestoria flui por sigo mesma y la técnica ye invisible: ta ehí pero nun te saca del testu. Parafraseando a Ortega y Gasset, podríamos dicir que la claridá ye la cortesía del escritor.

Y como nun me ta gustando un res, nun digo nin títulu nin autor. El que lo quiera saber que quede conmigo pa tomar una caña, que nun fago publicidá gratis namás de lo que me presta.

Un exemplu de lo que pa min ye un mui bon llibru ye “La Mentira”, la primer y única novela de María José Furió (ye del añu 97 y vais sudar tinta pa encontrala, aviso, que yo inténtelo enantes). Una mirada a la infancia y la mocedá dura ya intelixente, y que pasa de dees, como nun queriendo molestar a naide, polo qu’otros contaríen entafarraos hasta riba. Elegancia, se llama eso, y saber tar. Hai muncha lliteratura nestes 165 páxines, y sobre too hai un pulsu firme y una mirada que sabe contanos les coses, parar cuando fai falta y entainar onde quier. Hai verdá (a pesar del títulu) y Talentu, pallabra cola que munchos enllenen la boca y del que tan poco vemos.

http://joseluisrendueles.wordpress.com/2009/06/15/de-lliteratura-y-mentires/

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s